söndag 17 augusti 2014

Kycklingsallad med fetaost, soltorkade tomater och svarta oliver

Kycklingsallad

Min semester börjar närma sig sitt slut och jag har haft en helt fantastisk ledighet. Vädret har varit helt enormt härligt med sol varje dag men framför allt har jag haft det otroligt mysigt tillsammans med familjen, det känns så skönt att kunna få tid att vara tillsammans. Jag kan inte påstå att jag längtar tillbaka till jobbet men samtidigt så brukar det gå ganska snabbt att komma in i vardagens rutiner.

Idag åt vi kycklingsallad till lunch, gott och fräscht. Jag har inga exakta mått men ingredienserna ser ni nedan. Kombinationen med fetaost, soltorkade tomater och svarta oliver tycker jag är väldigt god.

Idag har jag mest stått i köket och pysslat. Jag har bland annat bakat bröd så att mina killar har till frukost den veckan (jag äter sällan frukost på vardagarna). Nu ska jag ta det lugnt en liten stund innan det är dags att börja med kvällens middag.




KYCKLINGSALLAD MED FETAOST, SOLTORKADE TOMATER OCH SVARTA OLIVER
(jag har inga exakta mått)

Grillad kyckling
Romansallad
Soltorkade tomater, strimlade
Fetaost
Svarta oliver

Currydressing:
Creme fraiche
Majonnäs
Curry

Gör så här:
Blanda ingredienserna till dressingen. Skär kycklingen och romansalladen i mindre bitar. Strimla de soltorkade tomaterna och skär fetaosten i kuber. Blanda alla ingredienser på en tallrik och servera med dressingen.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Ellen sa...

Mm supergott ser det ut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...