tisdag 24 maj 2016

Algots remouladsås

Remouladsås

När Algot lagade sin trerätters middag bjöd han på Västerbottenslax med remouladsås och sallad till varmrätt. Remouladsåsen var riktigt god och passade perfekt till laxen.

Originalreceptet var en mindre mängd så Algot gjorde en större sats, vi gillar såser och röror i vår familj. Dessutom innehöll originalreceptet bara majonnäs men jag tycker att det lättar upp lite att tillsätta creme fraiche, vill ni äta mejerifritt så kan ni ta enbart majonnäs.



ALGOTS REMOULADSÅS
4-5 pers

2 dl majonnäs
1 dl creme fraiche
1 dl hackad smörgåsgurka
0,5 dl hackad kapris
0,5 dl hackad syltlök
0,5 dl hackad gräslök
3 krm curry

Gör så här:
Blanda alla ingredienser.


Jag har utgått från ett recept från boken "Annas mat" av Anna Bergström


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...