tisdag 12 april 2016

Köttfärslimpa med soltorkade tomater och basilika

Köttfärslimpa med soltorkade tomater och basilika

Jag tycker om köttfärsrätter och en maträtt som jag ofta lagar är köttfärslimpa. Det är väldigt smidig att göra och som sedan sköter sig själv i ugnen. Här har jag smaksatt köttfärslimpan med soltorkade tomater och basilika vilket blev en väldigt lyckad smakkombination. Till köttfärslimpan åt vi broccoli och gräddsås.

Köttfärslimpa, gräddsås, broccoli,
tomater och mozzarellabollar

Broccoli

Coctailtomater och mozzarellabollar



KÖTTFÄRSLIMPA MED SOLTORKADE TOMATER OCH BASILIKA
6 pers

Köttfärslimpa:
1 kg köttfärs
3 ägg
1,5 dl strimlade soltorkade tomater
2 msk torkad basilika
2 msk oxfond
1 tsk lökpulver
2 tsk salt
4 krm svartpeppar
0,5 dl vispgrädde

Gräddsås:
3 dl vispgrädde
1,5 dl creme fraiche
1 msk soja
1,5 msk köttfond
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Köttfärslimpa: Sätt ugnen på 250 grader. Blanda alla ingredienser ordentligt och lägg upp i en ugnsform i form av en limpa. Sätt in i ugnen och sänk värmen till 175 grader, tillaga i 45 minuter.

Gräddsås: Blanda alla ingredienser i en kastrull och koka upp.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Isabel sa...

Det här låter ju alldeles vansinnigt gott! Måste jag också prova!
kram Isabel

Anonym sa...

Lagade denna rätt idag och den var jättegod!!
Tack för fina recept.
//Katarina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...