torsdag 18 februari 2016

Nya ljuslyktor från Iittala

Nya ljuslyktor i ljusblått

Nu börjar det äntligen bli ljusare på både morgnar och kvällar men det är fortfarande mysigt att tända levande ljus tycker jag. Istället för julprydnader och röda dukar har köket fått ljusa färger i blåa toner. På köpmansdisken i köket har jag tre nya ljuslyktor i härligt ljusblått från Iittala (de finns att köpa hos Kitchentime).

Glöm inte att kika in här på bloggen framöver. Det kommer snart att dyka upp en tävling i samarbete med Kitchentime där ni kan tävla om ett fint pris.

Den fina duken är gjord av en väninna till min mamma och den är sydd av gamla handdukar. På en av tygbitarna finns ett "S" broderat, det var min mormor Sigrid som har vävt det tyget och broderat in sin bokstav på handduken. En rolig och fin detalj på duken tycker jag.



Min mormor har broderat in sin initial i tyget.
S som i Sigrid.

I samarbete med Kitchentime


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...