torsdag 29 oktober 2015

Höstlov

Scrambled pancakes med kanelstekta äpplen

Jag är ledig några dagar tillsammans med sonen som har höstlov. Igår satte jag igång med julförberedelserna och det blev julköttbullar och ansjovisrulle gjorda. Det är skönt att vara ute i god tid så att jag inte behöver göra allt de sista dagarna innan julafton. Tiden går snabbt nog ändå.

Idag började vi dagen med scrambled pancakes och smörstekta äpplen med kanel. Pannkaksröran rörde jag ihop på en höft och råkade ha i lite för mycket salt, så den hade kunnat vara godare men äpplena blev riktigt mumsiga. Det var det sista äpplet från trädgården.

Kanelstekta äpplen


Kaffe


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...