torsdag 22 oktober 2015

Fetaostbiffar

Fetaostbiffar och ratatouille

Det var länge sedan jag lagade biffar och när jag skulle laga ratatouille så passade jag på att göra fetaostbiffar till. Jag smulade ner fetaosten i köttfärssmeten men självklart kan man skära kuber och trycka ner en bit i varje biff om man vill. Jag steker alltid biffarna snabbt i het stekpanna och sedan tillagar jag dem klart i ugnen, smidigt och enkelt.

Kombinationen fetaostbiffar och ratatouille blev väldigt god ihop. Det lagar jag snart igen.

Fetaostbiffar



FETAOSTBIFFAR
Ca 16 st

1 kg köttfärs (nöt)
3 ägg
2 msk tomatpuré
2 msk oxfond
1 tsk lökpulver
2 tsk salt
4 krm svartpeppar
150 g fetaost, smulad

Gör så här:
Blanda alla ingredienser och forma till biffar, ca 1 dl smet per biff. Stek biffarna i het panna så att de får stekyta på båda sidor. Lägg i en ugnsform och tillaga klart biffarna i ca 10 minuter i 225 grader (biffarna ska ha en innertemperatur på 68-70 grader för nötfärs).


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...