lördag 3 oktober 2015

En dag i köket


Det blev en heldag i köket idag. Efter frukost började jag med att baka två frölimpor. Jag äter sällan frukost på vardagarna men både Magnus och Algot vill gärna ha en smörgås på morgonen så jag passade på att fylla upp frysen med bröd.

Till eftermiddagskaffet gjorde jag äppelpaj i portionsformar och serverade med en klick grädde. Äpplet plockades från äppelträdet i trädgården, vilket känns otroligt lyxigt. Tidigare år har varken äppelträdet eller päronträdet gett mer än en smakbit (om ens det) men i år har vi kunnat plocka flera äpplen och päron. Jag tror att jag ska prova att göra en päronpaj imorgon.

Nu när hösten börjar göra intåg har jag längtat efter en köttgryta och imorgon plockar jag fram min Crock Pot och lagar en riktigt höstig gryta. Jag förberedde redan idag och låter köttet ligga tillsammans med grönsaker i köttfond och rött vin tills imorgon. Jag hoppas att det blir riktigt gott.

Äppelpaj

Aroma

Förbereder morgondagens köttgryta



Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...