lördag 5 september 2015

Nygräddade ostfrallor till frukost

Nygräddade ostfrallor

Idag blev det lyxfrukost med nygräddade ostfrallor, kaffe och blodgrapefrukt. På vardagarna äter jag sällan frukost och på helgerna blir det ofta äggröra med bacon, scrambled pancakes eller en omelett till frukost men idag kände jag för frallor. En period åt vi dessa ostfrallor jätteofta men nu var det länge sedan jag bakade dem. De är goda och väldigt enkla att göra.

Det måste ha varit flera år sedan jag åt grapefrukt. Det var tack vare att Algot pratade om att han fått grapefrukt i skolan som jag köpte hem några till helgen. Förr åt jag alltid med strösocker på, men nu tycker jag att de är tillräckligt söta som de är utan socker.

Jag har inget planerat för helgen mer än att jag ska krypa ner i soffan och läsa en bok. Det blev inte så mycket läst under sommaren så jag tänker ta igen det nu under hösten. När det är grått och regnigt ute är det mysigt att sitta under filt i soffan med en bok och en kopp kaffe eller te.


Kaffe

Blodgrapefrukt

Ostfralla med salami och paprika

En god start på dagen


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...