onsdag 24 juni 2015

Korvwok med nudlar

Korvwok med nudlar

Här ska ni få ett tips på en snabblagad och mycket god middag. Jag har tidigare nämnt att jag håller på att testa produkter från Fitnessguru och i den här maträtten testar jag deras nudlar (helt utan kolhydrater) samt deras ekologiskt kallpressade kokosolja. Ni som följt mig ett tag vet att jag gillar vardagsmat som inte tar för lång tid att fixa samtidigt som jag vill att den ska vara god... den här maträtten passade mig perfekt.

Jag gjorde en wok av korv, paprika, rödlök och nudlar. Alla ingredienser frästes i kokosoljan och woken serverades med cashewnötter. Grönsakerna blev härligt krispiga och jag gillar cashewnötter som tillbehör eftersom de ger både sälta och tuggmotstånd. Nudlarna hade inte så mycket egen smak och de är ungefär som glasnudlar i konsistensen och de passade perfekt i woken. Det blev jättegott!

I samarbete med Fitnessguru

Korv, paprika, rödlök, nudlar och cashewnötter

Serveras med cashewnötter


KORVWOK MED NUDLAR
4 pers

ca 500 g choritzokorv (jag använde Scan med 90% kötthalt)
1 grön paprika
1 röd paprika
1 rödlök
2 paket nudlar från Fitnessguru
Salt och svartpeppar
Kokosfett att steka i (jag använde ekologiskt kallpressad kokosolja från Fitnessguru)

Tillbehör:
Cashewnötter

Gör så här:
Skär korven i mindre bitar och strimla grönsakerna. Häll av vätskan av nudlarna och skölj dem noga i kallt vatten (jag passade på att knyta upp nudelbollarna medan jag sköljde nudlarna). Stek korven i kokosfett så att den får stekyta och ta sedan ur den ut stekpannan. Stek grönsakerna tills de är lagom krispiga, lägg ner korven och nudlarna och låt steka några minuter så att allt blir varmt. Salta och peppra. Servera med cashewnötter.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...