onsdag 6 maj 2015

Kryddig korv och squashraita

Korv och squashraita

Igår blev det minimal arbetsinsats i köket, vilket är riktigt skönt ibland de dagar när det händer mycket annat. Vi åt kryddiga korvar och squashraita, en enkel men god vardagsfavorit. Raitan hade jag gjort redan dagen innan och korven snittade jag bara upp och värmde i ugnen, ca 20 minuter i 225 grader.

Apropå squash så är årets squashplantor på gång och står i små burkar inne och växer i väntan på att planteras ut i komposten. Trots att vi ätit squash tills vi såg i kors tidigare år så längtar jag efter årets skörd, det finns mycket gott att göra av squash.



Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...