tisdag 14 april 2015

VAB

Kaffe och rostad micromacka

Igår vaknade Algot med hög feber så han blev hemma från skolan och idag är det jag som är hemma och VAB:ar. Lille gubben är alldeles utslagen och mår riktigt illa... det gör ont i mammahjärtat. Tänk om jag kunde byta med honom och ta över det jobbiga! :(

Jag äter sällan frukost på vardagarna men eftersom jag är hemma idag blev jag sugen på en smörgåsfrukost. Jag rörde ihop mitt microbröd med frön och "gräddade" det i micron, så otroligt snabbt och smidigt. Den här gången gjorde jag inte brödet i en form utan tryckte ut smeten till en lagom brödruta direkt på en tallrik. Jag micrade som vanligt men vände brödet under sista halvminuten.

Brödet får ingen gräddyta när det tillagas i micron och därför är det gott att rosta tycker jag. Jag delade brödet i två delar och rostade den enda biten och åt med bregott och smör... och så kaffe till förståss.

Jag lyckades få några bilder till det här blogginlägget i alla fall. Vår kamera är trasig igen, vilket resulterar i att ungefär hälften av bilderna jag tar inte blir något. Det blir till att lämna in kameran för lagning igen och på sikt är det nog dags att köpa en ny.


Delat i två delar

Rostad med bregott och ost

Kaffe


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...