måndag 20 april 2015

Glass till mellis

Glass med smak av jordgubb och blåbär

Algot har inte haft mycket aptit den senaste vecka men eftersom han är mycket piggare idag så gjorde vi bär- och avokadoglass till mellanmål. Den här gången smaksatte vi glassen med jordgubbar och blåbär. Algot var något skeptisk först men efter att ha smakat åt han glatt.

Det låter lustigt med avokado i glass, men det blir riktigt krämigt och gott. Ett tips är att toppa glassen med kokosflingor, det blev väldigt gott tyckte både jag och Algot.



Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Jag får nog testa att göra egen glass med avocado. Har gjort chokladmousse med avocado (recept från Marja från Bakasockerfritt.se) och det är riktigt gott!

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Vad gott det åter! Avokado är verkligen riktigt gott att baka med. Skönt att Algot verkar må bättre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...