torsdag 27 november 2014

Tips inför advent


På söndag är det första advent och efter en grå och mörk november kommer vi äntligen in i julmånaden. Jag längtar efter alla adventsljusstakar och julstjärnor som kommer lysa upp i fönstren och jag ska lyssna på julmusik hela dagen.

Idag bjuder jag på några tips inför adventsfikat. Att smutta på en kryddig glögg och knapra på en härligt god saffransbiscotti kan väl inte vara fel. Till sonen väljer jag att göra en alkoholfri äppelglögg som är fantastiskt god.

Du hittar mer julinspiration under etiketten Jul.


Saffransbiscotti
(tips på fler smaker finns i receptet)



Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Helene D sa...

Jag har gjort dina biscotti några gånger. Supergoda! Barnen tyckte mest om de med choklad i. I dag har jag gjort med saffran. Ska provsmaka dem till kaffet i morgon. Tack för goda recept!

Millas Hälsoblogg sa...

Härliga månad :) Har nu testat dina saffransfudge så goda finns nu även på min blogg, med länk till dig:)
Ha det gott

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...