måndag 20 oktober 2014

En helg i Dalarna

Chokladkaka toppad med chokladganache
serverad med körsbärsmousse

Jag brukar normalt sett inte alls tycka om måndagar men den här måndagen har varit riktigt bra hela dagen. Hoppas att veckan fortsätter på samma sätt.

I helgen var vi och hälsade på mina föräldrar i Dalarna. Alltid när vi träffas så passar vi på att spela sällskapsspel eftersom vi alla tycker att det är jätteroligt att spela och i helgen spelade vi "Carcassonne" och "Ticket to ride Europe", jag vann inte en enda gång men jag kämpade på bra.

Mycket god mat åt vi. Mamma hade hittat några nya recept som hon provade och på lördagkvällen åt vi en fantastiskt god rödvinsbräserad stek som serverades med ugnsrostade rödbetor och rödlök samt en sallad, färska fikon och rostade valnötter. Otroligt goda smaker som passade perfekt ihop.

Jag hade bakat en tårtbotten som vi åt med en körsbärsmousse. Supergod! Det är samma recept som till Very Cherry Chocolate Cake men jag monterade inte ihop den till en stor tårta utan jag la chokladganachen direkt på kakan och serverade moussen till istället.

Jag glömde kameran så jag bjuder på några kollage av mobilbilderna jag tog.

Frukostar och god middag

En värmande brasa, sällskapsspel och
en termosmugg med kaffe i bilen


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...