måndag 1 september 2014

Baconlindande korvbröd med mjukostfyllning

Baconlindade korvbröd med mjukostfyllning

Ny vecka, ny månad! Jag tillhör normalt sett inte dem som gillar måndagar men jag måste säga att den här måndagen har varit riktigt bra. Jag startade dagen med att gå på massage, vilket var välbehövligt och skönt. Nu har jag bokat in ytterligare ett tillfälle och jag längtar redan.

Här kommer receptet på lunchen vi åt igår, baconlindade korvbröd med mjukostfyllning. Jag hittade receptet redan för några år sedan och tyckte först att det lät rätt skumt men blev ändå nyfiken. Receptet har dykt upp lite överallt sen dess och i helgen blev det äntligen dags att prova.

Jag hade korvbröd i frysen och efter att jag tinat dem fylldes de med kräftmjukost och lindades med bacon. Jag serverade sallad och egenodlade tomater till. Det smakade som varma mackor och jag tyckte att det blev väldigt gott.

Jag fortsätter med kräftsmak här hemma och ikväll ska jag laga fiskgratäng med kräftstjärtar och dillsås till middag.



BACONLINDADE KORVBRÖD MED MJUKOSTFYLLNING

Korvbröd
Mjukost (jag använde kräftost)
Bacon (2 skivor/bröd)

Gör så här:
Ha i rejält med mjukost i korvbröden. Linda bacon runt bröden och tillaga i ca 20 minuter i 225 grader till baconet fått fin färg. Servera gärna med en sallad.


Receptet hämtat från Bakverk och fikastunder


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...