tisdag 22 juli 2014

Squashröra med dill

Squashröra med dill

Den här squashröran är väldigt god till fisk och passar perfekt att packa ner i picknickväskan tillsammans med lite varmrökt lax. Då får man en matig lunch på picknicken. Röran passar även som tillbehör till annat än fisk och den går att smaksätta med andra kryddor än dill och citron om man vill variera sig.

Nu när vi odlar egen squash äter vi ofta squash i olika versioner (rå, stekt, i röror, i bröd, i kakor...). Den här squashröran åt vi ofta förra sommaren och den kommer troligtvis ätas mycket även i år.



SQUASHRÖRA MED DILL
(jag har inga exakta mått)

Squash
Creme fraiche
Majonnäs
Dill
Pressad citron eller lime
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Skär squashen i små kuber. Blanda lika delar creme fraiche och majonnäs och blanda med squashen. Smaksätt med pressad citron, dill, salt och peppar.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...