fredag 18 juli 2014

Sangria

Sangria

En läskande, sval sommardrink är ju gott när man har semester och då passar ju sangria perfekt. Sangria har rött vin som bas och jag har smaksatt med cognac, kryddnejlikor, kanel och massor av frukt. Här kommer mitt recept på sangria.



Toppad med en jordgubbe


SANGRIA

1 flaska rött vin (0,75 liter)
8 cl cognac
4 kryddnejlikor
1-2 kanelstänger
2 apelsiner
0,5 citron
2 nektariner
Några frysta jordgubbar
3-4 dl kolsyrat vatten (eller läsk liknande sprite)
Is

Gör så här:
Ställ gärna vinflaskan i kylskåpet innan så att vinet är kallt. Skär citronen och en av apelsinerna i klyftor. Skala nektarinen och skär i mindre bitar. Pressa saften ur den andra apelsinen och blanda med vin, cognac och kryddor i en bägare. Lägg ner den skurna frukten. Ha ner några frysta jordgubbar. Ställ kallt, gärna i några timmar.

Ta fram och rör ner kolsyrat vatten. Servera i glad med mycket is (jag hade några frysta jordgubbar i glasen också).


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...