söndag 6 juli 2014

En helg med besök och god mat

Redo för restaurangbesök

Vilken härlig helg jag haft och vad härligt att det varit varmt och skönt hela helgen.

För ett tag sedan var jag och min vän Jessica på tapasrestaurang och drack sangria och sen dess har jag varit sugen på att testa att göra egen. I fredags blandade jag en egen sangria och den blev jättegod. Den kommer jag absolut att göra fler gånger i sommar.

Vi fick besök i helgen av Magnus föräldrar. De fyllde 70 år båda två i våras och vår present till dem var att bjuda dem på ett restaurangbesök och i lördags bar det av in till stan där vi åt fantastiskt god mat på Johannes kök (jag njöt så mycket av maten att jag glömde fota mer än besticken). :)

Idag avslutade vi svärföräldrarnas besök med en sen lunch ute i det fina vädret. Vi åt buffékyckling med citronmarinad, kall broccolisallad med fetaost och basilikamajonnäs. Mums! Perfekt mat en varm sommardag.

Nu är det bara en arbetsvecka kvar sen börjar äntligen familjens semester. Jag hoppas att det fina vädret håller i sig in i semestern också.

Sangria fick inviga helgen

I väntan på god mat på restaurangen.
Jag njöt av maten så att jag glömde att fota den ;)

Härlig lunch med buffékyckling,
kall broccolisallad och basilikamajonnäs


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Vad härligt det låter! Hoppas verkligen att vädret håller i sig. Jag får också snart semester :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...