onsdag 2 april 2014

Kryddig paprikamajonnäs

Kryddig paprikamajonnäs

Det här är en god sås som passar till kyckling eller kött. Perfekt att göra iordning i förväg och ta fram när middagen är klar. Nu när våren är igång och grillsäsongen startar samlar jag gärna på mig olika recept på såser och röror att servera till det grillade köttet.


KRYDDIG PAPRIKAMAJONNÄS
ca 3 dl

1 ägg
1,5 tsk dijonsenap
1 msk vitvinsvinäger
2 msk osockrad stark tacosås
1 tsk paprikapulver
1 krm cayennepeppar
2,5 dl rapsolja
Ev några droppar pressad citron
Salt och vitpeppar
1 dl finhackad, grillad paprika

Gör så här:
Se till att alla ingredienser är rumsvarma. Lägg alla ingredienser utom den grillade paprikan i en mixerskål och mixa med staxmixer tills majonnäsen tjocknat. Rör ner den grillade paprikan. Smaka av med eventuellt mer salt och peppar.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Erika Skogly sa...

Man kan inte få nog av såsen till grillat, tycker jag! Ha en fin dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...