lördag 8 februari 2014

Bröd- och semelbak

Nygräddat bröd

Laddar ni inför Melodifestivalen ikväll? Idag sänds deltävlingen här ifrån Linköping och det hade varit jätteroligt att vara på plats och se det live. Tyvärr har vi inga biljetter så vi tittar hemma i tv-soffan istället... i och för sig ganska skönt det också!

Idag har jag bakat bröd, det blev en frölimpa och jag ska snart skära upp den så att jag kan frysa in och sedan ta fram lagom många bitar när behov finns. Självklart måste jag ju provsmaka också innan brödet fryses in, det hör ju till! Nygräddade kantbitar med Bregott är ju bara så gott. Dessutom har jag bakat semlor som vi fick varsin av till eftermiddagsfikat. Supergoda (recept kommer snart)!

I semlorna jag bakade idag använde jag bakproteinet One Bake och du har väl inte missat att du kan vinna en egen burk One Bake. Du hittar tävlingen HÄR, sista tävlingsdag är idag lördag den 8 februari 2014... så skynda att tävla!

Nygräddade semelbullar

Mandelkvarnen kom till användning...

... och vi fick varsin god semla!


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Ska nog se lite av melodifestivalen, lite i bakgrunden i alla fall ;) Jag har också bakat bröd!

Unknown sa...

Här har det också bakats bröd! Men inga semlor...är inte förtjust i dessa bakverk... man kanske måste föddas i Sverige för att tycka om dessa... ;)
Ha en toppen söndag!
Kram kram
//Lana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...