fredag 31 januari 2014

One Bake - ett värmetåligt bakprotein

One Bake

I många av mina kakor samt i vissa av mina brödrecept använder jag mig av bakprotein. Framför allt i mjuka kakor upplever jag att resultatet blir mer fluffigt med hjälp av bakproteinet och kakorna blir inte lika kompakta som de lätt blir med enbart mandel- och kokosnötsmjöl.

På sista tiden har jag använt mig av bakproteinet One Bake, ett värmetåligt proteinpulver från Fitnessguru. One Bake är ett vassleprotein och eftersom det är värmetåligt passar det perfekt till bakning. One Bake innehåller varken någon tillsatt smaksättning eller sötning vilket gör att det inte påverkar smaken på det jag bakar. Jag är väldigt nöjd med One Bake och kan verkligen rekommendera det i bakning.

I alla mina recept där det står bakprotein kan ni använda One Bake. På nedanstående kollagebilder ser ni några av de kakor och bröd jag bakat med bakprotein.




Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Jag använder också ett bakprotein, fast från ett annat märke. Perfekt när man vill öka proteininnehållet!

Unknown sa...

Måste testa detta protein! :)
Ha en fin lördag!
Kramar! <3
//Lana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...