fredag 1 november 2013

Nytt i köket

Crock Pot

Den här köksmaskinen har flyttat in i mitt kök, nämligen en Crock Pot. Har ni hört talas om dem?

En Crock Pot är en elektrisk gryta som tillagar maten långsamt medan man själv kan göra annat. Passar mig perfekt! Ni som läst på bloggen ett tag vet att jag har en förkärlek för maträtter som tillagar sig själva. Crock Pot:en finns i flera olika storlekar och min rymmer 5,7 liter vilket jag hoppas är en bra storlek när när jag ska göra middagar och matlådor till familjen.

Nu ska jag leta reda på ett recept att provlaga. Har ni en Crock Pot, vad lagar ni i den? Ge mig tips!



Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Åh men va spännande!!
Har sett denna "gryta" lite var stans och är nyfiken ;)
Följer med spänning ditt upptäckande, kanske något att önska sig....
Kraaam <3

Anonym sa...

Hej! Erika,vill bara tala om att jag ÄLSKAR din sida!Den är bra,mängder med tipps,jordnära,ärligt ja allt.
Du var den första jag fastnade för när jag började med LCHF sedan var jag fast!!
Fortsätt med denna sida för jag kan inte vara utan den! ;))
Vilken inspiration DU är wow!
Kram Pia från Helsingborg

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Pia från Helsingborg: Tack så mycket för din kommentar. Vad glad jag blir. :)

Anonym sa...

Hej! Vi har en sån. Jag äter själv inte kött så jag använder den nye ;) men min man älskar den.bästa grytan någonsin! Han köper ganska simpelt kött, högrev tror jag att det är. Sen långkokar han det i crocken och alla hittills har avgudat det!
Tror att du också kommer lagamycket gott med den.

Tack för en fin blogg:)

Trevlig helg!
Jenny

Anonym sa...

Äsch , det ska stå att jag använder den inte själv. Altans iPad till att krångla till med rättstavning!

/Jenny

Anonym sa...

Hej!
Vi använder vår till alla sorts grytor och sånt som köttfärssås eller chili con Carne. Det blir väldigt mört och gott!
Sist lagade jag Beef Bourgignon, blev jättegott.

Christina Ljunggren sa...

Har en CrocPot som används jätteofta! Lagar kött, kyckling och buljong i den, matlådor på löpande band. Favvorecept från Marc Sissons Daily Apple http://www.marksdailyapple.com/garlic-pulled-pork/#axzz2iQZi79QC
//Christina

cosmoscatten sa...

Ja en sån skulle man ha, älskar ju långkok!!! Kram

Ellen sa...

Funderar helt klart på att skaffa en, verkar superbra! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...