tisdag 5 november 2013

Chilirostade pumpakärnor

Chilirostade pumpakärnor

Till vårt Halloweenfika rostade jag pumpakärnor och smaksatte med salt och chilipulver. Det blev jättegott och ett enkelt snacks att göra själv. Perfekt att ha framför TV:n tillsammans med en bra film eller ställa fram på bordet när man har gäster.



CHILIROSTADE PUMPAKÄRNOR

Pumpakärnor
Salt
Chilipulver

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Lägg pumpakärnorna i en ugnsplåt och spraya vatten på (alt. lägg dem i blöt och häll av vattnet). Krydda med salt och chilipulver. Rosta i ugnen tills pumpakärnorna rostats klart, rör om någon gång.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

6 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Måste prova! När vi bodde i USA rostade vi alltid pumpakärnorna när vi gjort vår Halloweenpumpa, jättegott!

Unknown sa...

Vad gott det låter! Det måste jag testa! :)
kram kram <3
//Lana

Anonym sa...

Det där har jag gjort ett par gånger men då bara med vanligt salt. Mums mums!

anna sa...

De lät jättegott, chili är en favorit här :D

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Vilket bra snack! Att krydda frön och nötter själv piffar verkligen till de annars lite mer neutrala smakerna ;)

Unknown sa...

Smaskens!!
Kan nog bli vårat fredagssnacks denna vecka :)
Kraaam <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...