lördag 26 oktober 2013

Varm choklad

Varm choklad

Nu när hösten är här är det härligt att mysa lite inomhus och kanske sitta framför brasan med en kopp varm choklad. Vi satt i och för sig inte framför brasan men vi njöt av varsitt glas varm choklad toppad med vispad grädde nu på eftermiddagen.

Till chokladen skivade jag upp skivor av mitt mejerifria squashbröd som jag den här gången smaksatt med kanel och istället för frön tillsatt hackade, rostade mandlar... det blev nästan lite julsmak på det brödet! :)

Alla fick välja sin egen smaksättning på chokladen. Jag och Magnus tog vanlig mörk choklad medan Algot valde att smaksätta sin dryck med mintchoklad. Chokladen är väldigt mättande men otroligt god!


Mejerifri squashlimpa
smaksatt med kanel och hackade, rostade mandlar

Smörgås


VARM CHOKLAD
1 pers

1,25 dl vispgrädde
0,75 dl vatten
0,5 krm äkta vaniljpulver
0,5 msk kakao
2 rutor mörk choklad (gott med smaksatt choklad, ex. apelsin eller mint)

Toppa med:
Vispad grädde

Gör så här:
Lägg kakao och vaniljpulver i en kastrull. Rör ner grädden och vattnet under omrörning. Sätt på plattat och låt chokladen bli varm. Ta av från värmen och rör ner chokladrutorna. Häll upp i en kopp och toppa med vispad grädde.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Unknown sa...

Värmande och smaskens! :)
Hopas du känner dig piggare nu! <3
Kram
//Lana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...