måndag 16 september 2013

Vedklyvning i helgen

Jag står redo vid vedklyven

Idag har jag träningsvärk i hela kroppen! Helgen tillbringade vi hos mina föräldrar där vi hjälpte till att såga och klyva ved. Det behövs inte alltid ett motions- eller träningspass för att känna sig mör i kroppen.

Yxan behövdes ibland...

... för att klyva vissa bitar

Skottkärran fylldes

Algot kastade in den färdiga veden

Det blev en rejäl hög


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Charlotta Sofia sa...

Jag gillar att klyva och rada ved! Det är meditativt på något sätt tycker jag. Blir lite avis faktiskt :-)

monkan sa...

Och det är klart, foten håller ju när du klyver ved..! ;)

Själv är jag mer en stadsbrud! Maken däremot går under smeknamnet "kaminmannen"; det där med ved och elda är hans grej...

/M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...