tisdag 30 juli 2013

Dagens namnsdag: Algot

Namnsdagsfika

Idag är det Algots namnsdag och det firar vi naturligtvis med hissad flagga. När Algot vaknade imorse låg det en namnsdagspresent på köksbordet och paketet innehöll en läsebok. Algot tycker mycket om att läsa och vi uppmuntrar honom gärna. Nästan direkt efter att han öppnat paketet sprang han ut till brevlådan och hämtade dagstidningen för att kolla om dagens namnsdagskryss innehöll hans namn.

På eftermiddagen blev det namnsdagsfika. Eftersom vi har mycket squash just nu bakade jag en squashkaka (recept kommer) som vi mumsade i oss varsin bit av tillsammans med vispad grädde. Gott och som vanligt när det gäller LCHF-bakverk så var den väldigt mättande.

♥ Grattis Algot på namnsdagen! ♥

Idag har det regnat och varit grått så jag har förutom squashkakan passat på att baka två satser knäckebröd. För övrigt njuter vi bara av lediga semesterdagar.

Ett paket låg och väntade på Algot på köksbordet

Algot öppnar

Paketet innehöll boken "Hövdingens bägare"

Namnsdagskrysset i tidningen

Vi fikade med squashkaka och vispad grädde

Nygräddat knäckebröd


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Anna sa...

Det ser jättegott ut! Grattis till Algot igen :) kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...