måndag 8 juli 2013

Champinjoner till frukost och arbetsvecka igen

Ostpanerad omelett

Oj, oj, oj... vad fort man kan vända på dygnet när man är ledig. Förra veckan hade jag och Algot semester och jag fick rejäl sovmorgon på morgnarna. Imorse var det däremot andra bullar och väckarklockan ringde klockan sex och det var dags för jobb för min del. När man är van att sova minst tre timmar längre så känns klockan sex som mitt i natten!

Mina killar har semester tillsammans den här veckan men de var ändå tidigt uppe idag för att åka iväg på semesteräventyr tillsammans. Jag hoppas att de får en toppenvecka tillsammans även om jag kommer att sakna dem jättemycket! ♥

Har ni tips på middagar för en person? Det är ju inte så vidare roligt att laga mat bara till sig själv. Gärna något snabblagat, gott och passande till varma sommardagar!

Något som är snabblagat och mättande och som passar perfekt till både frukost, lunch och middag är omeletter i alla dess former. Förra veckan åt jag och Algot någon form av äggfrukost varje morgon och en av dagarna hade vi svamp hemma och fyllde en ostpanerad omelett med stekta champinjoner och skinka. Riktigt gott!

Champinjon- och skinkfyllning

Ett glas örtte till omeletten


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Sallader i alla dess former! Skaldjur och aioli! Passa på att är grönmögelost för det gillade väl inte dina grabbar!

Ha en fin dag :)
Kram C <3<3<3

Anonym sa...

Nu så har jag kommit fram till en dator och lagt in dina härliga meny. Tack för att du noterade, den har en självklar plats hos oss och jag vet inte varför den fallit bort, förlåt!

Må gott, när ska vi ta den där fikan :-)

Pia
www.kostradgivarna.se

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...