måndag 1 juli 2013

Brandsläckarövning

Brandsläckare

Under midsommarhelgen fick jag testa en sak som jag aldrig gjort tidigare, nämligen släcka en eld med brandsläckare. Allt under lugna och kontrollerade former. Mina föräldrar har köpt nya brandsläckare och de gamla skulle tömmas. Då passade vi på att prova de gamla och se hur de fungerade.

Ur med sprinten, sikta och tryck! Intressant och lärorikt... för hur många gånger har jag inte sett dessa brandsläckare men jag har aldrig provat att använda en. Algot var också med och provade och han var väldigt duktig att släcka elden.

Algot kontrollerar hur sprinten sitter fast

Han släckte lätt den lilla elden


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Duktiga killen!

Kram C <3

Unknown sa...

Bra att ha testat om det nu blir att man ngn gång behöver agera!
Vi har fått en hel del övningar genom jobbet, det är jag glad över :)
Ha en fin dag
Kraaam <3<3<3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...