lördag 1 juni 2013

En lördag hemma

Färska jordgubbar till frukost

Idag har vi en ledig lördag utan några inplanerade aktiviteter. Jag köpte färska jordgubbar igår och imorse njöt vi av dem till frukost tillsammans med scrambled pancakes och vispad grädde. Att vi dessutom satt ute i solen och åt frukost gjorde det inte sämre. Nu är det väl ändå sommar!

Efter frukosten satte jag igång att fixa lite saker i köket. Jag gjorde mandelpesto och pasta till kvällens middag, där jag ska testa en gammal goding som vi ofta åt förr men som jag aldrig testat med LCHF-pastan. En efterrätt står dessutom och väntar i kylskåpet så jag hoppas på riktigt god mat ikväll.

Hoppas ni får en härlig lördag!





Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

6 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Jag vill också ha den där frukosten! Plus färska jordgubbar, det måste jag köpa!

Sukkerspinnengelen sa...

Takk, lørdagen har vært fantastisk her også - på vestsiden av Västkusten ;) Jeg fikk et lite heteslag i ettermiddag. Har egentlig ikke laget mat i dag.

Unknown sa...

Mmm...såååå gott! Måste bara göra din mandelpesto nångång! :)
Ha en fin söndag!
Kram kram
//Lana

Anna sa...

Måste testa pannkakorna någon dag. Har tänkt de ett tag nu. Ser jättegott ut!

Mitt liv som fru L sa...

Mmm, längtar tills jag får skörda mina egna jordgubbar!
Måste prova din mandelpesto!

Kram C <3

Elina sa...

Ser supergott ut

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...