onsdag 1 maj 2013

Serverar julmat en vårdag

Julmatstallrik

Jag hade en halv anjovisrulle samt julköttbullar kvar i frysen så i måndags blev det julbord här hemma. Jag gjorde en kålrotsjansson och köpte hem prinskorv och rödbetssallad. Riktigt mumsigt och gott. Samtidigt som vi åt maten sken vårsolen in över köksbordet, en härlig kombination.

Maten räckte dessutom till varsin matlåda till mig och Magnus samt en härlig frukostbuffé imorse. Vi har som tradition att på juldagen äta julmat som frukost och det är så gott, så när vi äter julmat andra tider på året hör det liksom till att få lite av det till frukost om det blivit något över. För att fortsätta jultemat hittade jag saffransbullar i frysen som serverades på uteplatsen i solen till kaffet idag.

Jag hoppas att ni har haft en skön första maj. Själv har jag inte gjort många knop idag utan har bara njutit av solen och bara tagit det lugnt. Vi avslutade dagen med grillpremiär för året. Det blev grillad laxsida... så gott!

Kålrotsjansson



Prinskorv

Rödbetssallad


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Unknown sa...

Den här maten smakar säkert lika gott nu som i juletider! ;):)
Ha en fin torsdag!
Kram
//Lana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...