fredag 1 mars 2013

Stekta grönsaker

Stekta grönsaker

När jag handlade såldes det ut broccolistånd billigt så jag passade på att köpa till gårdagens middag. Jag stekte broccolin med strimlad paprika och lök vilket blev väldigt färggrant och gott. Till grönsakerna serverade jag köttfärsbiffar smaksatta med dijonsenap.

Veckans bästa dag idag... fredag! Jag har nyss kommit hem från jobbet och hela helgen ligger framför mig. Ikväll blir det stekt vitkål med en sås gjort på rester av oxfilé till middag. Planerna för helgen har vi inte bestämt ännu men att söndagsmorgonen är reserverad till TV-soffan framför Vasaloppet och Melodifestivalen vet jag i alla fall. Hoppas att ni får en riktigt härlig helg!

Stekta grönsaker och köttfärsbiffar


STEKTA GRÖNSAKER
4-5 pers

Valfria grönsaker, jag använde:
2 broccolistånd
1 paprika
1 gul lök

Gör så här:
Skär broccolin i buketter (släng inte stolken, den är god att riva ner i en sallad). Strimla paprikan och löken. Stek i smör eller kokosfett tills grönsakerna mjuknat men låt gärna broccolin ha kvar lite tuggmotstånd.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Mmm...gott med stekta grönsaker. :)
Ha en toppen fredagskväll!
Kram
//Lana

Anna sa...

Mums, vad gott :D
Testa att göra våfflor igen, det kommer du att fixa! kramar

Millis - JimpsMillis LCHF sa...

Enkelt och gott med stekta grönsaker :)

Healthify sa...

Gott med stekta grönsaker! Vi föredrar dem grillade med extra mycket olivolja och havssalt. Bra balans av krispighet och lenhet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...