onsdag 20 mars 2013

Curryfisk i ugn

Curryfisk och blomkålsris

Idag bjuder jag på en enkel vardagsrätt med fisk. Jag tycker om att laga mat i ugnen för då sköter sig maten där själv medan man kan fixa med tillbehören. Den här fisken var väldigt lättlagad och hade smak av curry och tomat. Jag serverade blomkålsris till och det passade väldigt bra eftersom riset suger upp såsen väldigt bra. Nästa gång ska jag komplettera måltiden med lite broccoli, det tycker jag är gott till fisk.



CURRYFISK UGN
4-5 pers

600-800 g vit fisk
1 burk kokosmjölk
2 msk tomatpuré
1 tsk curry
1 tsk salt

Gör så här:
Lägg fisken i en ugnsform. Blanda övriga ingredienser i en kastrull och koka upp. Häll såsen över fisken. Tillaga i ca 20 minuter i 200 grader.


Jag har utgått från ett recept från Ryskadockor


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Gjorde min variant på detta får ett tag sen såååå gott!!

Maria sa...

Gott gott. Ska göra detta någon dag!
Ha en fin dag!! :)

Unknown sa...

Kul att du gillade receptet! :)
Ha en fin dag!
Kram
//Lana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...