torsdag 6 december 2012

Fläskpannkaka och förkylning

Fläskpannkaka, riven squash, keso och lingon

Förra veckan var Algot hemma med feber och hosta, nu är det min tur. Jag är hemma från jobbet med vansinnigt ont i halsen, hostig, orkeslös och ont i kroppen. Varje ansträngning är extremt jobbig och jag blir andfådd för minsta lilla. Jag försöker vila så mycket jag kan. Har ni någon dunderkur mot förkylningar?

Jag har insett att de kommande inläggen här på bloggen kommer att domineras av kakor, bröd och godis i samband med julens intågande och därför tänkte jag bryta av med ett matinlägg för att visa att jag faktiskt äter annat än sötsaker. Gårdagens middag och dagens lunchlåda var fläskpannkaka med riven squash, keso och lingon. Så gott!

Jag är faktiskt nästan klar med alla förberedelser i mat- och bakväg inför julen vilket känns väldigt skönt. Nu ligger julkakorna, julkryddade bröd, julköttbullar och anjovisrullar i säkert förvar i frysen tills julens gäster anländer.


Keso

Riven squash

Lingon


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

7 kommentarer:

Johanna sa...

Jag tar alltid echinagard när jag är förkyld. Upplever att det lindrar/förkortar förkylningen!

Krya på dig!

Ps Idag ska jag göra din glögg. Men provsmakning blir det inte förrän imorgon.

monkan sa...

Krya på dej!
Jag önskar verkligen att jag hade lösningen att slippa/lindra förkylningar...men tyvärr! Vila, vatten och yllesockar...
/M

Raggarullis sa...

Gillar verkligen din blogg :) Kul att du lägger ut recept här så man får testa lite nya saker :-D

Millis - JimpsMillis LCHF sa...

Vad härligt att vara klar med det mesta inför jul.
Krya på dig!

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Jag önskar att jag var lika förberedd. Jag har inte ens börjat tänka på julmaten, och då ska vi ändå fira hemma hos oss så det är jag somt står för maten... Måste nog börja skriva en lista :-)

Unknown sa...

Usch då krya på dej!
Ont i halsen brukar jag kurera med Ingefärsthe, riv en bit (ca 2cm) ingefära och lägg i thekulan låt dra i ngr minuter, lite citronjuice i är gott oxå!

Unknown sa...

Krya på dig! Nu har man ju inte tid att vara sjuk! ;)
ha en fin fredag!
Kram
//Lana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...