tisdag 9 oktober 2012

Köttbullar serverade med gräddstuvad vitkål och champinjoner

Köttbullar med gräddstuvad vitkål och champinjoner

Idag var det galet mörkt när väckarklockan ringde. Vi har en wake-up-light som lyser på morgonen och som gör det enklare att gå upp när det är mörkt ute men imorse hade vi lyckats glömma att sätta på den. Nu börjar det i alla fall ljusna ute och jag är redo för dagen.

Igår till middag åt vi köttbullar med gräddstuvad vitkål och champinjoner. Jag är ju som sagt insnöad på vitkål för tillfället och vi äter det både på tvären och bredden just nu. Grädden fick koka in ordentligt i vitkålen så att den blev ordenligt krämig. Gott och snabblagat... känns som om jag skriver det om allt. ;)

Har ni några tips på snabblagade, goda vardagsrätter?



Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Enkelt och gott! :)
Jag brukar ibland bara steka köttfär med tacokrydda... och sen kan man servera den med olika tillbehör... barn tycker det är jättegott att ha sådan middag mitt i veckan...
Ha en toppen tisdag!
//Lana

Vit dröm sa...

Vitkålen är ju som godast nu så det gäller att passa på ;)
Ha en bra dag!
Kram Anna

Mitt liv som fru L sa...

Mina chicken nuggets med grönsaker och röror till! Enkelt och gott!

Jag tycker också om att göra enkla rätter, inget fel i det! Å andra sidan tycker jag inte att blir svårare för att ingrediens listan är större eller att maträtten kräver mer tid.

Ha en fin tisdag!
Kram C

monkan sa...

Ofta är LCHF gott och lättlagat, eller hur? Tycker middagarna är mindre krångliga numer!
Idag åt jag laxpaj jag gjorde igår, extremt lättlagat idag, hehe.
/M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...