fredag 5 oktober 2012

Korvstroganoff

Korvstroganoff och blomkålsris

Happy friday! Den här veckan har gått riktigt fort, jag har haft mycket att göra och då brukar ju tiden rusa iväg. Algot är på benen igen och är i skolan idag och jag hoppas att inte jag och Magnus har fått hans förkylning. Nu ser jag fram emot en härlig helg. Jag har inga stora planer utan tänkte ta helgen som den kommer. Jag känner för att läsa lite men saknar en bra bok att läsa just nu, har ni några förslag på bra böcker inför ruggiga höstdagar att krypa upp i soffan med?

Igår åt vi korvstroganoff till middag, det är riktigt gott tycker jag. Jag serverade blomkålsris till. Nu var det väldigt länge sedan jag gjorde blomkålsris men det blir nog snart igen för det är ju både enkelt och gott att göra. Dessutom är det säsong för alla sorters kål just nu så det gäller att passa på. Trevlig fredag!



KORVSTROGANOFF
4-6 pers

600-800 g korv
2 gula lökar
2 dl creme fraiche
2 dl vispgrädde
1,5 msk köttfond
2 msk tomatpuré
1 tsk paprikapulver
1 tsk dijonsenap
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Skär korven i mindre bitar och finhacka löken. Stek lök och korv så löken mjuknar. Tillsätt övriga ingredienser och låt korvblandningen puttra några minuter.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

6 kommentarer:

Vit dröm sa...

Ja korvstroganoff slinker alltid ner :)
Ha en bra fredag och helg!
Kram Anna

Björn sa...

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann är en helt fantastisk bok.

Caroline sa...

Vilken härlig blogg!! Ska testa att baka din mjuka kaka nu :)

http://vardagfest.blogspot.se/2012/03/mjuk-kaka-lchf.html

Hoppas den blir bra då jag inte har Bakepro :)

Ha en fin dag!

Marielle sa...

Har du läst Lucy Dillons bok Ensamma hjärtan och herrelösa hundar (tror den heter så)? En mysig må bra bok. Har precis fått hem uppföljaren. Sedan läser jag Denise Minas kriminalböcker som utspelar sig i England, de gillar jag skarpt.
Tänk vad olika vi är... 100-åringen gav jag upp efter ett tag, tyckte inte alls om den.
Gjorde dina "sushi-rullar" till förra fredagen men glömde bort dom i frysen när alla åkte iväg på varsitt håll... och där har de blivit liggande. Kanske får ta fram dem idag ;-)

monkan sa...

Jag har just lagt Kerstin Ekmans Grand final i skojarbranschen på mitt sängbord. Där finns oxå den erotiska boken femtio nyanser av honom, men gillar den inte riktigt...vi går se.
Hundraåringen gillar jag oxå och alla deckare av alla de slag, hehe.
Det är kul att läsa, i alla fall!

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Tack för boktipsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...