torsdag 11 oktober 2012

Koka ägg i micron

Äggkokare för micron

Jag har inhandlat ett litet plastägg som man kan koka ägg i micron med. Plastägget köpte jag på Cervera. Man knäcker ägget i plastägget och kör det ca 45 sekunder för ett hårdkokt ägg i micron (kortare tid om man vill ha det mer löskokt). Smidigt och enkelt, det gillar jag. Perfekt att ha med sig till jobbet och snabbt kunna få ett varmt ägg till lunch eller mellanmål.

Ta av locket

Knäck ner ett ägg och sätt på locket igen

Micra

Färdigkokt ägg på nolltid!


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

8 kommentarer:

Unknown sa...

så smidigt!!
kanske nästa kökspryl att skaffa.
Ha en fin dag :)

monkan sa...

Hehe, nåt för mig som just nu äter ett ljummet ägg med smör på morgonen! Bra tips!
/M

Anonym sa...

gärna lite mer information så att man hittar den på cervera, har sökt men hittar den inte.

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Anonym: Jag frågade på Cervera och då plockade de fram en till mig. Vet även att Designtorget har (länk).

Karin sa...

Oj vilken rolig grej :) Jag var på Cervera för inte så längesen men såg ingen då. Får helt klart göra ett nytt försök och även fråga personalen den här gången. Perfekt att ta med till jobbet....varma ägg är mycket godare än kalla!
Trevlig fredag :)
Kram Karin

Anna sa...

Åh, vad smidigt! Tack för tipset, ska kolla upp detta alternativet. Perfekt att ha med till jobbet :D

Mison sa...

Verkar smidigt men vad kostar en sådan här filur:) ?

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Mison: Jag minns inte vad jag betalade men ser att Designtorget tar 75 kr för sina Micro Egg (länk).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...