tisdag 30 oktober 2012

Cole slaw med currysmak

Cole slaw med currysmak

Igår åt jag och sonen en god lunch bestående av stekt kyckling och currycoleslaw. Det var riktigt, riktigt gott. Jag hade färdiglagad kyckling som jag bara stekte på så att den blev varm. Jag gillar cole slaw och det passar till så mycket. Den här gången smaksatte jag den med curry och det passade otroligt bra ihop med kycklingen.

Currycoleslaw och stekt kyckling

Cyrrycoleslaw

Stekt kyckling


CURRYCOLESLAW

250 g finstrimlad vitkål (ca 7,5 dl)
2-3 dl turkisk yoghurt
0,5-1 dl majonnäs
0,5-1 tsk vitvinsvinäger
Curry
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Finstrimla vitkålen, gärna med mandolin eller med osthyvel. Knåda vitkålen med händerna så blir den lite mjukare. Blanda alla ingredienser och smaksätt med curry, salt och peppar.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Karin sa...

Det är så gott att ha curry i coleslaw å det passar ju kanon till kyckling :) Trevlig tisdag Erika! Kram

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Smart! cole slaw är gott och curry till kyckling är gott. Måste testas! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...