måndag 22 oktober 2012

Besök i Örebro

Svampen

I helgen har vi varit och hälsat på min svägerska och hennes man. Vi fick väldigt god mat (de äter också LCHF), trevligt sällskap och lite sightseeing i Örebro. Vi startade med en god grekisk sallad till lunch i lördags och till den en LCHF-smörgås. Sen åkte vi till Svampen och fikade. Det var jättelänge sedan jag var där och Algot har bara sett den från bilfönstret när vi åkt förbi så det var roligt att åka dit och titta. På kvällen drack vi lite bubbel och sen blev vi bjudna på en god kycklingrätt.

Trots resesängar och ovant ställe så sov jag som en stock och vaknade utvilad och glad till söndagen. Vi startade med en god frukost och begav oss sedan till Wadköping där vi strosade runt och tittade in i de olika butikerna. Sen blev det lite lunch i form av en supergod köttfärsgratäng (den tiggde jag receptet på, så den kommer jag att laga snart) innan vi packade in oss i bilen och åkte hemåt.

Det var ett trevligt besök i Örebro och jag hoppas att det inte dröjer så länge innan vi ses igen! Tack U&P för en trevlig helg!

Lördagens lunch: Grekisk sallad

Smörgås till salladen

Bubbel

Lördagens middag: Kyckling

Irish coffee till efterrätt

Söndagens lunch: Köttfärsgratäng

Besök i Wadköping


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag var sugen på Irish Coffee i helgen men när originalreceptet innehåller socker lät jag bli, men nu undrar jag hur ni gjorde? Jag tycker att denna dryck känns så trevlig och god att dricka en kall höstruskig helgkväll.

Unknown sa...

Tack själva, det måste vi göra om! Gärna någon helg med lite bättre väder. :)
Men, räknas det som Irish Coffee om man har japansk whisky i den...? ;)
Anonym, vi hoppar helt enkelt över sockret och tar bara kaffe, whiskey och toppar med mycket grädde. Godare än originalet tycker i alla fall jag!

Maria sa...

Myigt med weekendresor!! Var också iväg i helgen (Linköping!! Din stad ju!!;) Fick en mycket trevlig helg där ..
Härliga matbilder, skönt när de man umgås med gillar samma mat som en själv !!!
=)

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Anonym: Precis som Ulrika skriver så skippade vi sockret. Bara kaffe, whiskey och vispgrädde. Mycket gott!

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Ulrika: Ja, vi beställer bättre väder nästa gång. :-)

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Maria: Kul att du var i Linköping. Det underlättar när de man träffar äter samma mat som en själv. :-)

Ruta Ett sa...

Det brödet så jättegott ut.Vad är det för bröd?

HÄLSOFOKUS sa...

Sådärja, nu prenumererar jag på din blogg. Såg så härliga recept du skrivit om på Kostrådgivarna :-)
// Kikki

Anna sa...

Vilken härlig vistelse. Mycket god mat :) allt ser fantastiskt gott ut. Kram

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Ruta Ett: Det är mandel- och valnötsbrödet med frön (länk) men valnötterna är utbytta mot mandel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...