måndag 10 september 2012

En slö söndag

God plockmat

Vilken härligt slö söndag vi hade igår. Vi latade oss, åt gott och spelade sällskapsspel. Gårdagens lunch blev plockmat, det kan jag nog äta hur ofta som helst. Perfekt mat att förbereda och plocka fram när magen kurrar och det går att variera i det oändliga. Den här gången blev det fyllda parmarullar, färskostfyllda champinjoner, coctailkapris, keso, fetaostkräm och brieost. Jag hade plockat fram skinkrullar också men det orkade jag inte efter den här tallriken.

Igår var det 13 år sedan jag och Magnus förlovade oss ♥. Vi kom på det lagom till eftermiddagsfikat så egenplockade björnbär och vispad grädde fick vi för att fira vår dag. Till kvällsmat blev det helstekt fläskytterfilé med bearnaisesås och sallad.



Coctailkapris

Keso


Brieost


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Paula sa...

Stort grattis i efterskott på förlovningsdagen!

Mitt liv som fru L sa...

Grattis till er dag! Jag håller med plockmat skulle jag också kunna äta jämt! :)
Vi hade en jättebra dag i Linköping! Jag åt ceasarsallad för första gången faktiskt, och vi åt på Mörners! Min mamma som ätit många ceasarsallader sa att den var den godaste hon ätit!
Sjukt god mat var det och alla fyra var nöjda med dagen!

Kram C

LOUISE/KFMNPAH sa...

Jag och min sambo konsumerar så SJUKT Mycket brieost ^^ Älskart!

Millis - JimpsMillis LCHF sa...

Härlig plockmat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...