torsdag 23 augusti 2012

Korv- och vitkålsröra

Röra med korv, vitkål och paprika

Trött, tröttare, tröttast! Första jobbveckan efter semestern börjar närma sig sitt slut och jag ser verkligen fram emot helgen. Att gå upp tidigt på morgnarna och försöka komma in i vardagsrutinerna tar på krafterna. Jag laddar med kaffe för att inte falla för frestelsen att ta en tupplur nu på eftermiddagen, skulle jag somna nu så skulle jag antagligen ligga vaken i natt istället.

Just nu är det snabblagad och enkel mat som gäller. Den här korv- och vitkålsröran går snabbt att tillaga och serveras gärna med ett stekt ägg. Perfekt mat när orken och lusten att stå i köket inte riktigt finns där men man ändå vill ha en god och mättande maträtt. Har ni någon snabblagad maträtt att tipsa om?


Servera med ett stekt ägg


KORV- OCH VITKÅLSRÖRA
4 pers

500 g korv
250 g vitkål
1 gul lök
1 paprika
2 msk tomatpuré
2 dl vispgrädde
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Skär korven, vitkålen och paprikan i mindre bitar och finhacka löken. Fräs i smör tills vitkålen mjuknat. Tillsätt tomatpuré och grädde och låt röran puttra 5-10 minuter. Smaka av med salt och peppar. Servera gärna med ett stekt ägg.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

6 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Skönt med enkla maträtter när man är trött! Här blir det din vitkålscarbonara till middag :)

Tusen TACK för din kommentar i min blogg, mycket fina ord och tänkvärt! Jag kommer inte sluta blogga! Låter som att du har haft din beskärda del av elaka kommentarer också, jag bara ryser. Att skriva saker om din familj, det är att gå över gränsen...Usch! vi får vara glada för att nästan alla kommentarer vi får är bra!

Massa KRAMAR <3
C

Ps. Ha en toppenkväll! Ds.

Unknown sa...

Gott och enkelt! :) Precis så vardagsmaten ska vara! :)
Ha en fin kväll!
//Lana

monkan sa...

Å såg gott och enkelt ut! Borde ju vara något för mig...
:) /M

STORARTAT! sa...

Det verkar supergott! Det måste jag prova.

Anna sa...

Åh vad gott! Vitkål är ju jättegott i maträtter!

Monica Hansen sa...

nu blev jag sugen på vitkål, tack för tips:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...