söndag 19 augusti 2012

Jag och Algot fixar middagen

Algot skär sallad

Idag fick jag hjälp av Algot att fixa kvällsmaten. Vi gjorde kycklingfiléer i ugnen som vi serverade med räksallad och en sallad. Paprikan och tomaterna till salladen plockade vi i trädgården.

Solen har skinit här i Linköping idag och jag har suttit i solen mest hela dagen, det känns som att nästa sommar är så otroligt långt borta så jag vill insupa alla solstrålar jag bara kan innan värmen försvinner. Fast jag hoppas givetvis på att vi ska få några härligt varma dagar framöver också.

Egenodlad paprika och tomater

Färdigskuren sallad


Kyckling, räksallad och sallad


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Anna sa...

De för ser gottit! De är så härligt med egenodlat :)

Unknown sa...

Det är så gott och så enkelt med ugnstekta kycklingfiléer! :)
Jag brukar steka de sedan i små bitar i riktigt med smör! Mums!
ha en toppen dag!
//Lana

Karoline sa...

Vad gott det ser ut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...