fredag 20 juli 2012

Mina luncher den här veckan

Måndag: Rökt lax, kokt ägg, creme fraiche och gräslök

Så här såg mina luncher ut den här veckan. Det blev mycket kall mat och luncher gjorda på matrester vilket passar väldigt bra på sommaren. Oftast när jag jobbar så lagar jag mycket mat som vi kan ha med oss som matlåda men eftersom jag har varit ensam hemma den här veckan har det inte blivit som vanligt med matlagningen. Nu när jag har semester (äntligen!) så kommer nog luncherna se ganska lika ut dessa, perfekt att ta fram rester eller kallskuret när magen knorrar.

Tisdag: Kycklingsallad

Onsdag: Briesmörgås och te

Torsdag: Broccoli- och ädelostpaj

Fredag: Ostar och ölkorv


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Jag gillar dina luncher - kanske för att jag älskar ost?

Unknown sa...

hjälp va hungrig jag blev nu då!!!
Sitter i bilen på väg hem från öland....hem till ett ganska tomt kylskåp oxå.....
*börjar skriva inköpslistan* ägg står överst ;)

Anna sa...

Åh, vilka goda luncher! Din blogg är verkligen inspirerande, med recept helt i min smak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...