fredag 27 juli 2012

Currywok med lövbiff och vitkål

Matlagning på muurikkan

Vilket härligt väder det har varit hela veckan. Vi har tillbringat den mesta tiden utomhus och bara njuter av att ha semester. Häromdagen plockade vi fram muurikkan och lagade kvällsmaten på den ute på altanen. Det blev en god wok med bland annat lövbiff och vitkål. Sonen åt så att jag trodde att han skulle spricka... och jag med för den delen!



God wok


CURRYWOK MED LÖVBIFF OCH VITKÅL
(har tyvärr inga mått)

Lövbiff
Vitkål
Gul lök
Vitlök
Röd paprika
Champinjoner
Röd chili
Kokosmjölk
Curry Salt

Gör så här:
Strimla lövbiffen och alla grönsaker. Woka på muurikka (eller stekpanna) och pudra på curry efter smak. Häll på kokosgrädde och låt koka ihop. Smaka av med salt.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Börjar fundera på att också köpa muurika! Verkar en kul och bra matlagningspanna! :)
Woken är ju bara så gott! Receptet ska sparas! Perfekt för mig som äter mejerifritt!
Ha en toppen fredag!
Kram kram

monkan sa...

Hehe, blev bjuden på wok från muurikka för första gången av svärsonens föräldrar häromdagen och min make är sååå sugen på att köpa en! /M

Mitt liv som fru L sa...

Låter och ser kanongott ut!

Kram C

Anna sa...

Åh, vad gott de ser ut att vara :P Kanske borde köpa en sån :D
Tack, vad snäll du är. Kramar

Unknown sa...

Så gottigt!!
Har länge funderat på en muurika kanske kan vara dax!?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...