tisdag 17 juli 2012

Chokladpraliner

Chokladpraliner med mörk choklad

Eftersom jag är ensam hemma så köpte jag med mig några chokladpraliner hem som jag tänkte njuta av på kvällarna i veckan. En med chilismak, en med mandel och en gjord av ursprungschoklad (vad nu det är?!). Alla pralinerna var gjorda av choklad med minst 70%. Undrar vilken jag ska börja med?

Nu ska jag förbereda middagen så att jag slipper stå så länge i köket ikväll när jag blir hungrig. Sen ska jag sätta mig och läsa men det kan hända att jag somnar för jag är jättetrött. Jag får väl ta en kopp kaffe så kanske jag håller mig vaken. Ikväll ska jag titta klart på "Kronjuvelerna" som jag började titta på igår och hittills verkar den riktigt bra. Någon som sett den och vad tyckte ni (utan att berätta vad som händer... det vill jag se själv)!

Chili

Mandel

Gjord av ursprungschoklad (?!)


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Millis - JimpsMillis LCHF sa...

Åh vilka mumsiga praliner, ska nog unna mig några pralin i sommar. Ha en trevlig kväll!

Mot ett lättare liv sa...

Oj,de såg verkligen smarriga ut de där pralinerna.
Inte nyttigt att se de så här före middagen då man börjar vara lite småsugen på något, hi hi.

Jag skulle nog testa chilin först,har smakat choklad kombinerat med chili förut och det gjorde mig verkligen inte besviken.

Kram Maria

Anna sa...

Ser supergoda ut. Ja ursprungs choklad, vad kan de va?
Jag undrar hur den med mandeln smakade ? :D
Kan tänka mig att de var segt att gå upp, de var de här oxå :/ Snart får du ledigt igen, kämpa!:D kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...