måndag 21 maj 2012

Studiedag och trötta fötter efter minisemester

Omelett med turkisk yoghurt och hallon

Vid midnatt igår kom vi hem efter en minisemester i Göteborg. Vi har traskat runt i staden och tittat på både det ena och andra, sovit på hotell och avslutade igår med en heldag på Liseberg. Idag är det studiedag på sonens skola så vi fick en välbehövlig sovmorgon och började dagen med sen frukost. Det blev omelett med turkisk yoghurt och hallon. Idag ska jag vila mina trötta fötter och bara njuta av en ledig dag.

Att sova borta på hotell är ju alltid trevligt och jag såg fram emot att få äta hotellfrukost. Tyvärr var frukosten på vårt hotell en katastrof. Trångt, dåligt med alternativ och mycket tog slut innan alla fått något. Det enda som fanns för oss som åt LCHF-kost var kokta ägg och några pålägg. Hotellfrukosten var en riktig besvikelse! Däremot åt vi otroligt god mat på kvällarna... den återkomma jag till i ett senare inlägg.



Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Erika Skogly sa...

Trist att frukosten blev till en besvikelse. Ser fram emot att se vad ni åt på kvällarna istället!

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Åh...jag hatar när hotellen har så dålig frukost...vi var på ett hotell i Västra Frölunda för ca 2 år sen, och där fick jag "glatt" äta fralla med pålägg och fruktyoghurt om jag ville ha nåt alls, då de inte ens hade ägg...och det var för lite pålägg för att börja nalla av dem bara. Suck! Men så var det ett superbilligt hotell också, man får väl räkna med sånt med den standarden :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...