fredag 13 april 2012

Grainterade tortillawraps med currykyckling (LCHF)

Av tortillabröden jag bakade gjorde jag dessa gratinerade wraps med en fyllning av currykyckling och vi åt dem till lunch för några helger sedan. Curry och kyckling är smaker som passar väldigt bra ihop tycker jag. Wrapsen blev väldigt goda och hela familjen åt glatt av dem.




GRATINERADE TORTILLAWRAPS MED CURRYKYCKLING (LCHF)
3 pers

6 tortillabröd (LCHF)
2 dl riven ost

Fyllning:
1 grillad kycklingfilé
1 gul lök
0,5 dl creme fraiche
Curry
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Fyllning: Finhacka löken och skär kycklingen i mindre bitar. Stek löken i smör. Tillsätt kycklingen och krydda med curry. Rör ner creme fraichen och låt blandningen bli varm. Smaka av med salt och peppar.

Wraps: Dela upp fyllningen på tortillabröden och rulla ihop. Lägg en en smord ugnsform och strö osten över. Gratinera i ca 10 minuter i 225 grader.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Måste verkligen testa de där tortilliabröden en dag!!
Måste ju vara perfekt för alla framtida picknickar!!

Unknown sa...

Kan man frysa bröden eller hela rätten?

Anonym sa...

Det där ser ut som perfekt bjudmat! Om man kan lura sina gäster att det är VANLIGA tortillabröd!? Vad skönt att man kan äta så gott och slippa mjöl, jäst, socker och en massa läskiga tillsatser.

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Jalapeno82: Jag har inte testat själv men bröden tror jag absolut att man kan frysa in. Wrapsen kanske inte blir lite frasiga om man fryser in dem.

Baravaramille: Jag tror att de som inte äter LCHF skulle uppskatta dessa också.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...