tisdag 3 april 2012

Gräddstuvad pytt med köttbullar och korv

Gräddstuvad pytt, perfekt att göra av rester

Här kommer ytterligare ett recept från Sälensemestern. Har man rester över av köttbullar och korv (eller annat smått och gott) är det perfekt att göra en pytt tillsammans med lite grönsaker. Vi fyllde våra mattermosar med denna pytt och det blev väldigt gott.



GRÄDDSTUVAD PYTT
(Ta de ingredienser du har hemma, detta använde vi)

Köttbullar
Korv
Röd paprika
Gul lök
Vispgrädde

Gör så här:
Finhacka löken och paprikan och fräs i smör. Skär korven och köttbullarna i mindre bitar och häll i pannan och fräs en stund. Häll över grädde och låt blandningen puttra några minuter.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ser ju jätte gott ut!

Måste testa!
Här blir det prästost gratinerad lax med massa citrionolivolja.
Mums tror ja!
Ha det så gott/Anna

Anna sa...

Hej!
Jag förklara dagens fråga i ett senare inlägg =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...