tisdag 7 februari 2012

Vitkålscarbonara med oxfilé

Dagens middag blev vitkålscabonara med rester från lördagens oxfilé istället för bacon. Såsen gjordes dessutom separat istället för att blandas ihop med den stekta vitkålen. Det blev mycket gott och perfekt att kunna äta gott av matresterna.

Idag har jag bakat ett fröknäcke som är gudomligt gott, jag kan äta det som godis (recept kommer). Farligt gott med andra ord! Nu ska jag njuta av min kaffe och surfa efter matinspiration på nätet. Ha en trevlig kväll!

7 kommentarer:

anna sa...

De va så gott, de godaste jag ätit. Nästa gång ska jag testa att byta ut gul lök mot purjo, det är min favorit =)
Jag hittade receptet hos mariasfavoriter. Någon du känner kanske? =)
Vad härligt när man kan använda sig av rester, ser lika smarrigt ut som vanligt. Jag testar lite recept ifrån olika bloggar och nästa vecka ska jag testa något ifrån din blogg =)

Fröken M sa...

Tusen tack för din "uppsats" !!
Tro mig, jag lär behöva alla trix och tips jag kan få :)

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Ah sa gott!

Svar: Ja eller hur, lite konstigt faktiskt. Men men, nu är det bara att vänta och se om man far jobbet.

Erika Skogly sa...

Herre Gud, här fanns det ju en massa gott. Måste in och botanisera efter jobbet, ser jag. Kul att du tittade in hos mig. Ha en skön dag!

GO sa...

SV: Ja, håller med, både svårt och kul att göra veckomatsedel! Varannan vecka har vi bonusbarn här så då måste det anpassas även till deras smak, och den här veckan är en sån vecka. Brukar du lägga upp din matsedel i bloggen? Får ta och kolla in din blogg lite noggrannare känner jag, det verkar finnas en hel del här!

Jennys Matblogg sa...

Fröknäcke är jättegott - nu var det länge sedan jag bakade det. Så det måste jag göra snart. ! :)

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Gloria: Jag har inte lagt in några veckomatsedlar ännu. Funderar på det men har inte kommit dit än. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...