lördag 4 februari 2012

Vaniljsmoothie

Vilken härlig dag! Solen skiner och snön gnistrar utanför fönstren. Ute är det kallt men inne framför braskaminen är det varm och skönt. Jag hoppas att ni alla har en underbar lördag.

Idag provade jag att göra vaniljsmoothie. Det blev gott och väldigt mättande. Tack vare bubbelvattnet blev drycken inte så tjock som vanlig smoothie brukar kunna vara. Jag tyckte att den var god men sonen var väldigt tveksam till den. Jag toppade min vaniljsmoothie med vispad grädde och lite vaniljpulver, det blev både snyggt och gott.

Vaniljsmoothie toppad med vispgrädde och vaniljpulver


VANILJSMOOTHIE
1 st

1 dl turkisk- eller rysk yoghurt
1 dl vispgrädde
1 dl bubbelvatten
2-4 isbitar
Vaniljpulver

Gör så här:
Mixa alla ingredienserna och häll upp i glas.


Receptet hämtat från Lifezone

7 kommentarer:

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Mm alltid gottis med smoothie!

Svar: Ja visst är det det, och inte speciellt sött heller.

Lchf livet för Gottelisa sa...

Ser gott ut, jag har aldrig provat med bubbelvatten. Skall testa det nästa gång. Ha det bra kram Gottelisa

Malin I Form sa...

Tycker den ser tjock ut men det är bara grädden som gör det då ?

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Malin: Ja, grädden ligger som ett lock på toppen. Själva smoothien var tunnare. :-)

Tävling på Babydjungeln - Jeanette sa...

åh tråkig recept när man är på mjölkfri kost

Annika Rogneby - Bakglädje med LCHF sa...

Ser gott ut, måste nog prova den med lite hallon i för att det ska funka för mig... :-)

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Annika Rogneby: Jag tror hallon skulle bli jättegott i. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...