fredag 17 februari 2012

Sjukstuga och brödbakning

Jag är fortfarande hemma med sonen som är sjuk och idag har vi varit en sväng förbi vårdcentralen så att de har fått titta på honom. När jag ändå varit hemma har jag passat på att baka och fylla upp frysen med bröd. Det är perfekt att ha frysen full med färdigt bröd som kan ätas till frukost, packas ner i sonens väska när de har utedag i skolan och som picknicksmörgåsar när man vill ut på äventyr i det härliga vädret.

Det har blivit tre sorters bröd idag. Först bakade jag mitt favoritbröd, mandel- och valnötsbröd med frön, efter det blev det ostfrallor och frukostfrallor med fibrex. Självklart blev det lite provsmakning också, nygräddat bröd är ju så gott.




Mmm... provsmakning

9 kommentarer:

anna sa...

Mums för detta =)

Theresia sa...

Men åh, kan du inte starta nån slags postorderverksamhet??? :) :)

anna sa...

Samma här =) Ska skriva upp en lista tror jag bestämt. Ska bli kul att se vad vi båda tycker om recepten =)
kram

Fröken M sa...

Usch va tråkigt att han är sjuk ! Hoppas det går över fort så han snart orkar busa för fullt igen ;)

Tack ! Bollarna blev faktiskt över förväntan trots att jag skippadepinnarna !

Kram

Carro sa...

Men titta där, du har ju också bakat en massa gott!! Och visst är det bra att man kan baka nyttigt bröd också :) MUMS!

Millis - JimpsMillis LCHF sa...

Hoppas sonen kryar på sig snart!
Oj vad mycket härliga bröd du har bakat, ska nog ta och baka lite snart, det var jätte länge sen vi åt bröd, som sagt bra att ha i frysen i dessa utflyktstider :)

Erika Skogly sa...

Åh vad gott med valnötsbröd. Det skulle jag gärna testa men sonen är allergisk mot nötter så jag törs inte baka nåt med det i...

Fröken M sa...

Det gick faktiskt bättre att baka med Viggo än jag hade vågat hoppas på ! Han tyckte det var super kul och var såååå stolt över att få visa sina bullar för C när han vaknade :)
Kram

Unknown sa...

Dina bröd och då speciellt ditt mandel- och valnötsbröd ser verkligen superfint ut. Måste testa det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...